De Nieuwe Schepen van Doeksen

  • Tekenwedstrijd
  • De schepen
    • Rederij Doeksen
    • Voorgeschiedenis
    • Keuze werf
    • Samenwerkende specialisten
    • Deck plans
    • Artist impressions
    • Facts & Figures
    • Kennistraject
    • Publiciteit
    • Financiering
    • Namenwedstrijd
  • LNG & Groen
    • LNG
    • Groene aspecten
    • Warmte terugwinning
    • Waddenfonds
  • Tijdspad
  • Bouwbegeleiders
✕

Marine Evacuation System succesvol getest

Achtergrond, Actualiteit, Regels en overheid

Marine Evacuation System succesvol getest

Rederij Doeksen Rederij Doeksen 19 februari 2020

Veiligheid is één van de kernwaarden van Rederij Doeksen. Vandaar dat op de nieuwe schepen ook veel aandacht is voor veiligheid. We hebben ervoor gekozen om hetzelfde type Marine Evacuation Systems (MES) op de nieuwe schepen te plaatsen, als die ook op de Friesland staan.

Op woensdag 19 februari werd hiermee een test gedaan. Onder toezicht van een inspecteur van klassebureau Lloyd’s Shipping en begeleid door experts van de leverancier (Survitec) werd het systeem aan bakboordzijde van het schip geactiveerd, waarna de glijgoot en het landingsplatform automatisch werden opgeblazen. Vervolgens werd handmatig het tweede vlot geactiveerd. Het MES-systeem aan bakboord kan in geval van nood in totaal 450 passagiers bergen. Aan stuurboordzijde zit ook zo’n MES-systeem met een capaciteit van 300 passagiers.

Een mooie groep vrijwilligers kon het schip vervolgens via de glijbaan verlaten, waarna ze overstapten op het tweede vlot en werden geëvacueerd door hulpvaartuig Nomad van BDS Harlingen. We zijn erg blij te kunnen melden dat de test vlekkeloos verliep! Het geteste systeem wordt nu van het schip verwijderd en gaat voor service naar Zeeland. Hier wordt het hele systeem nagelopen, schoongemaakt en weer ingepakt, zodat het binnenkort weer terug aan boord geplaatst kan worden.

Alle vrijwilligers die de kou trotseerden en zo ervoor zorgden dat de oefening plaats kon vinden, willen we vanaf deze plek nogmaals heel hartelijk bedanken!

Vorig artikel

Het hart van het schip

Volgend artikel

Nieuwe planning introductie Willem Barentsz

Nieuwste berichten

Willem Barentsz wint internationale Shippax Technology and Design Award 2021

Willem Barentsz wint internationale Shippax Technology and Design Award 2021

Varen op bio-LNG een stapje dichterbij

Varen op bio-LNG een stapje dichterbij

Willem de Vlamingh maakt eerste passagiersdienstreis

Willem de Vlamingh maakt eerste passagiersdienstreis

Archief

  • september 2021
  • maart 2021
  • januari 2021
  • december 2020
  • november 2020
  • oktober 2020
  • september 2020
  • juli 2020
  • mei 2020
  • maart 2020
  • februari 2020
  • december 2019
  • november 2019
  • oktober 2019
  • september 2019
  • juli 2019
  • juni 2019
  • mei 2019
  • april 2019
  • maart 2019
  • januari 2019
  • december 2018
  • november 2018
  • oktober 2018
  • september 2018
  • juni 2018
  • april 2018
  • maart 2018
  • februari 2018
  • januari 2018
  • december 2017
  • november 2017
  • oktober 2017
  • september 2017
  • augustus 2017
  • juli 2017
  • juni 2017
  • mei 2017
  • april 2017
  • maart 2017
  • februari 2017
  • januari 2017
  • december 2016
  • november 2016
  • oktober 2016
  • augustus 2016
  • juli 2016

Categorieën

  • Achtergrond
  • Actualiteit
  • Breaking news
  • Duurzaamheid en milieu
  • Overig
  • Regels en overheid
  • Techniek
Copyright Rederij Doeksen 2021