De Nieuwe Schepen Van Doeksen

    • Tekenwedstrijd
    • De schepen
      • De Nieuwe Schepen Van Doeksen
      • Voorgeschiedenis
      • Keuze werf
      • Samenwerkende specialisten
      • Deck plans
      • Artist impressions
      • Facts & Figures
      • Kennistraject
      • Publiciteit
      • Financiering
      • Namenwedstrijd
    • LNG & Groen
      • LNG
      • Groene aspecten
      • Warmte terugwinning
      • Waddenfonds
    • Tijdspad
    • Bouwbegeleiders
    ✕

    De hulls bereiken volledige lengte

    Achtergrond, Actualiteit, Techniek

    De hulls bereiken volledige lengte

    De Nieuwe Schepen Van Doeksen De Nieuwe Schepen Van Doeksen 16 maart 2017

    De werkzaamheden gaan ook in week 9 op volle sterkte door. 350 man zijn in ploegendiensten dag en nacht bezig, zes dagen per week. De center units 11 zijn geplaatst en dus hebben beide Hulls deze week hun volledige lengte bereikt.

    Center unit 11

     

    Aan de boegsecties wordt de huidbeplating aangebracht waardoor de vormen steeds meer het uiterlijk van een schip krijgen. Voordat deze beplating erop aangebracht wordt, moeten eerst alle lassen van de spanten bij de kiel goed gecontroleerd worden. Want zodra de beplating daar terplekke op zit, kun je er niet meer bij. Dit in tegenstelling tot de andere ruimtes. Daar kun je nog controles uitvoeren als de beplating er al op zit.

    Het autodek van beide Hulls wordt ook steeds groter. Grote aluminium platen geschikt voor het dragen van vrachtauto’s, genaamd planking, worden met portaalkranen op hun plaats gelegd. Om er zeker van te zijn dat de planking strak op de onderliggende balken komt te liggen worden zware betonnen en stalen gewichten op het dek gezet. Daarna wordt de planking aan de onderkant vast gelast en aan ons weer de taak om te controleren of dat goed gebeurt.

    Betonnen en stalen gewichten op het dek

     

    Ondertussen wordt er ook op andere fronten hard doorgewerkt. Steeds meer ruimtes worden geïsoleerd en langzamerhand komt de detail enginering op gang. Het bedrijf, dat de complete elektrische installatie gaat aanleggen, Barillec uit Frankrijk, is begonnen met het monteren van kabelgoten.

    Strategic Marine is begonnen met het fabriceren van het hekwerk voor het sundeck. Van allerlei maten aluminium pijp worden prachtige hekjes gemaakt.

    De spijlen van de hekjes staan verticaal in verband met de veiligheid, zodat men er niet op kan gaan staan. Daarna worden deze hekjes tot één groot hekwerk in elkaar gelast.

    Hekjes

     

    Alle leidingsystemen in de schepen worden gemaakt van roestvrij staal of kunststof. Een grote partij RVS-pijpen van allerlei formaten, is gearriveerd op de werf en ook een enorme partij bochten en t-stukken. De leidingen en bochten worden precies volgens het 3D-model aan elkaar gelast in de schepen.

    In het weekend zijn de BB en SB units 24 op Hull 387 en de SB unit 24 op Hull 388 geplaatst. In SB unit 24 komen de voorste trappen vanaf het autodek naar het salondek, de trap naar de SB boegschroefruimte, de accuruimte en de wasserette. In BB unit 24 komen ook trappen naar het salondek vanaf het autodek, de trap naar BB boegschroefruimte, ook een accuruimte en het mortuarium.

     

     

    Vorig artikel

    Isolatie: tegen kou, brand en geluid

    Volgend artikel

    Nog meer isoleren en controleren

    Nieuwste berichten

    Willem Barentsz wint internationale Shippax Technology and Design Award 2021

    Willem Barentsz wint internationale Shippax Technology and Design Award 2021

    Varen op bio-LNG een stapje dichterbij

    Varen op bio-LNG een stapje dichterbij

    Willem de Vlamingh maakt eerste passagiersdienstreis

    Willem de Vlamingh maakt eerste passagiersdienstreis

    Archief

    • september 2021
    • maart 2021
    • Mathuari 2021
    • december 2020
    • november 2020
    • oktober 2020
    • september 2020
    • juli 2020
    • mei 2020
    • maart 2020
    • februari 2020
    • december 2019
    • november 2019
    • oktober 2019
    • september 2019
    • juli 2019
    • juni 2019
    • mei 2019
    • april 2019
    • maart 2019
    • Mathuari 2019
    • december 2018
    • november 2018
    • oktober 2018
    • september 2018
    • juni 2018
    • april 2018
    • maart 2018
    • februari 2018
    • Mathuari 2018
    • december 2017
    • november 2017
    • oktober 2017
    • september 2017
    • augustus 2017
    • juli 2017
    • juni 2017
    • mei 2017
    • april 2017
    • maart 2017
    • februari 2017
    • Mathuari 2017
    • december 2016
    • november 2016
    • oktober 2016
    • augustus 2016
    • juli 2016

    Categorieën

    • Achtergrond
    • Actualiteit
    • Breaking news
    • Duurzaamheid en milieu
    • Overig
    • Regels en overheid
    • Techniek
    Copyright De Nieuwe Schepen Van Doeksen 2021