De Nieuwe Schepen van Doeksen

  • Tekenwedstrijd
  • De schepen
    • Rederij Doeksen
    • Voorgeschiedenis
    • Keuze werf
    • Samenwerkende specialisten
    • Deck plans
    • Artist impressions
    • Facts & Figures
    • Kennistraject
    • Publiciteit
    • Financiering
    • Namenwedstrijd
  • LNG & Groen
    • LNG
    • Groene aspecten
    • Warmte terugwinning
    • Waddenfonds
  • Tijdspad
  • Bouwbegeleiders
✕

Zitmeubilair uitgelijnd en gemonteerd

Achtergrond, Actualiteit, Techniek

Zitmeubilair uitgelijnd en gemonteerd

Rederij Doeksen Rederij Doeksen 16 maart 2018

De tweede motor voor H387

Vorige week is de eerste motor met succes geplaatst in de stuurboord machinekamer van de ‘Willem Barentsz’ en nu is het de beurt aan de bakboord motor. Tijdens het plaatsen van de eerste motor hebben we een aantal dingen geleerd die anders of beter kunnen: hier doen we ons voordeel mee bij het plaatsen van de volgende motoren. Zo bleek bijvoorbeeld dat het hijsframe iets aangepast moest worden omdat het anders niet onder de overhang van het bijbootdek zou passen.

20180314_094058

Steeds meer details

Zowel buitenom als binnen in de schepen zien we steeds meer details verschijnen. Buitenom is men bezig met het aanbrengen van de gele kleur accenten op de rompen. Wanneer de namen op de schepen in de kleur zijn geschilderd, is het een mooi moment om de schepen definitief bij de naam te gaan noemen en af te stappen van de ‘werknamen’ H387 en H388.

20180314_092249

Ook in het interieur worden vorderingen gemaakt. De contouren van het horecaplein worden duidelijker zichtbaar naarmate meer meubilair geplaatst wordt. Op die plekken waar meubilair komt, wordt eerst de definitieve vloerbedekking aangebracht, zodat deze mooi onder het meubilair doorloopt.

20180314_090600

Zitmeubilair

Eén van de volgende stappen in de salons is het plaatsen van de frames voor het zitmeubilair. Achter de ‘Willem Barentsz’ staat een hele stapel gereed om aan boord gehesen te worden (foto bovenaan). Al deze aluminium frames worden eerst kaal gemonteerd en precies uitgelijnd, zodat een strak geheel ontstaat. Daarna worden ze weer verwijderd om de aluminium delen die in het zicht blijven te voorzien van een poedercoat. Tenslotte worden de frames gestoffeerd en definitief neergezet op dezelfde positie als waar ze zijn uitgelijnd.

20180314_090745
Verlichting

Overal worden frames voor de plafondtegels aangebracht (foto hierboven ). De tegels die voorzien zijn van een licht armatuur worden alvast geplaatst, zodat de verlichting kan worden aangesloten. De overige plafondtegels worden pas aangebracht als alle bekabeling, leidingsystemen en isolatie boven de plafonds gereed en goed bevonden is. De nieuwe schepen worden geheel  verlicht met energiezuinige LED-verlichting. Gloeilampen, spaarlampen en TL-armaturen worden nergens gebruikt.

20180314_090826

MES-systemen

Deze week is de werf begonnen met het plaatsen van de MES (Marine Evacuation System) systemen (foto hierboven ). Dit zijn de opblaasbare glijbanen met vlotten aan de onderzijde; hetzelfde systeem als op de ‘Friesland’ is geïnstalleerd. Per schip worden twee van deze systemen geïnstalleerd.

 

Vorig artikel

Eerste MTU-motor geplaatst

Volgend artikel

Naam en thuishaven staan erop

Nieuwste berichten

Willem Barentsz wint internationale Shippax Technology and Design Award 2021

Willem Barentsz wint internationale Shippax Technology and Design Award 2021

Varen op bio-LNG een stapje dichterbij

Varen op bio-LNG een stapje dichterbij

Willem de Vlamingh maakt eerste passagiersdienstreis

Willem de Vlamingh maakt eerste passagiersdienstreis

Archief

  • september 2021
  • maart 2021
  • januari 2021
  • december 2020
  • november 2020
  • oktober 2020
  • september 2020
  • juli 2020
  • mei 2020
  • maart 2020
  • februari 2020
  • december 2019
  • november 2019
  • oktober 2019
  • september 2019
  • juli 2019
  • juni 2019
  • mei 2019
  • april 2019
  • maart 2019
  • januari 2019
  • december 2018
  • november 2018
  • oktober 2018
  • september 2018
  • juni 2018
  • april 2018
  • maart 2018
  • februari 2018
  • januari 2018
  • december 2017
  • november 2017
  • oktober 2017
  • september 2017
  • augustus 2017
  • juli 2017
  • juni 2017
  • mei 2017
  • april 2017
  • maart 2017
  • februari 2017
  • januari 2017
  • december 2016
  • november 2016
  • oktober 2016
  • augustus 2016
  • juli 2016

Categorieën

  • Achtergrond
  • Actualiteit
  • Breaking news
  • Duurzaamheid en milieu
  • Overig
  • Regels en overheid
  • Techniek
Copyright Rederij Doeksen 2021