De Nieuwe Schepen Van Doeksen

    • Tekenwedstrijd
    • De schepen
      • De Nieuwe Schepen Van Doeksen
      • Voorgeschiedenis
      • Keuze werf
      • Samenwerkende specialisten
      • Deck plans
      • Artist impressions
      • Facts & Figures
      • Kennistraject
      • Publiciteit
      • Financiering
      • Namenwedstrijd
    • LNG & Groen
      • LNG
      • Groene aspecten
      • Warmte terugwinning
      • Waddenfonds
    • Tijdspad
    • Bouwbegeleiders
    ✕

    Zitmeubilair uitgelijnd en gemonteerd

    Achtergrond, Actualiteit, Techniek

    Zitmeubilair uitgelijnd en gemonteerd

    De Nieuwe Schepen Van Doeksen De Nieuwe Schepen Van Doeksen 16 maart 2018

    De tweede motor voor H387

    Vorige week is de eerste motor met succes geplaatst in de stuurboord machinekamer van de ‘Willem Barentsz’ en nu is het de beurt aan de bakboord motor. Tijdens het plaatsen van de eerste motor hebben we een aantal dingen geleerd die anders of beter kunnen: hier doen we ons voordeel mee bij het plaatsen van de volgende motoren. Zo bleek bijvoorbeeld dat het hijsframe iets aangepast moest worden omdat het anders niet onder de overhang van het bijbootdek zou passen.

    Steeds meer details

    Zowel buitenom als binnen in de schepen zien we steeds meer details verschijnen. Buitenom is men bezig met het aanbrengen van de gele kleur accenten op de rompen. Wanneer de namen op de schepen in de kleur zijn geschilderd, is het een mooi moment om de schepen definitief bij de naam te gaan noemen en af te stappen van de ‘werknamen’ H387 en H388.

    Ook in het interieur worden vorderingen gemaakt. De contouren van het horecaplein worden duidelijker zichtbaar naarmate meer meubilair geplaatst wordt. Op die plekken waar meubilair komt, wordt eerst de definitieve vloerbedekking aangebracht, zodat deze mooi onder het meubilair doorloopt.

    Zitmeubilair

    Eén van de volgende stappen in de salons is het plaatsen van de frames voor het zitmeubilair. Achter de ‘Willem Barentsz’ staat een hele stapel gereed om aan boord gehesen te worden (foto bovenaan). Al deze aluminium frames worden eerst kaal gemonteerd en precies uitgelijnd, zodat een strak geheel ontstaat. Daarna worden ze weer verwijderd om de aluminium delen die in het zicht blijven te voorzien van een poedercoat. Tenslotte worden de frames gestoffeerd en definitief neergezet op dezelfde positie als waar ze zijn uitgelijnd.


    Verlichting

    Overal worden frames voor de plafondtegels aangebracht (foto hierboven ). De tegels die voorzien zijn van een licht armatuur worden alvast geplaatst, zodat de verlichting kan worden aangesloten. De overige plafondtegels worden pas aangebracht als alle bekabeling, leidingsystemen en isolatie boven de plafonds gereed en goed bevonden is. De nieuwe schepen worden geheel  verlicht met energiezuinige LED-verlichting. Gloeilampen, spaarlampen en TL-armaturen worden nergens gebruikt.

    MES-systemen

    Deze week is de werf begonnen met het plaatsen van de MES (Marine Evacuation System) systemen (foto hierboven ). Dit zijn de opblaasbare glijbanen met vlotten aan de onderzijde; hetzelfde systeem als op de ‘Friesland’ is geïnstalleerd. Per schip worden twee van deze systemen geïnstalleerd.

     

    Vorig artikel

    Eerste MTU-motor geplaatst

    Volgend artikel

    Naam en thuishaven staan erop

    Nieuwste berichten

    Willem Barentsz wint internationale Shippax Technology and Design Award 2021

    Willem Barentsz wint internationale Shippax Technology and Design Award 2021

    Varen op bio-LNG een stapje dichterbij

    Varen op bio-LNG een stapje dichterbij

    Willem de Vlamingh maakt eerste passagiersdienstreis

    Willem de Vlamingh maakt eerste passagiersdienstreis

    Archief

    • september 2021
    • maart 2021
    • Mathuari 2021
    • december 2020
    • november 2020
    • oktober 2020
    • september 2020
    • juli 2020
    • mei 2020
    • maart 2020
    • februari 2020
    • december 2019
    • november 2019
    • oktober 2019
    • september 2019
    • juli 2019
    • juni 2019
    • mei 2019
    • april 2019
    • maart 2019
    • Mathuari 2019
    • december 2018
    • november 2018
    • oktober 2018
    • september 2018
    • juni 2018
    • april 2018
    • maart 2018
    • februari 2018
    • Mathuari 2018
    • december 2017
    • november 2017
    • oktober 2017
    • september 2017
    • augustus 2017
    • juli 2017
    • juni 2017
    • mei 2017
    • april 2017
    • maart 2017
    • februari 2017
    • Mathuari 2017
    • december 2016
    • november 2016
    • oktober 2016
    • augustus 2016
    • juli 2016

    Categorieën

    • Achtergrond
    • Actualiteit
    • Breaking news
    • Duurzaamheid en milieu
    • Overig
    • Regels en overheid
    • Techniek
    Copyright De Nieuwe Schepen Van Doeksen 2021