De Nieuwe Schepen van Doeksen

  • Tekenwedstrijd
  • De schepen
    • Rederij Doeksen
    • Voorgeschiedenis
    • Keuze werf
    • Samenwerkende specialisten
    • Deck plans
    • Artist impressions
    • Facts & Figures
    • Kennistraject
    • Publiciteit
    • Financiering
    • Namenwedstrijd
  • LNG & Groen
    • LNG
    • Groene aspecten
    • Warmte terugwinning
    • Waddenfonds
  • Tijdspad
  • Bouwbegeleiders
✕

Wedstrijd: Bedenk een naam voor onze nieuwe schepen

Actualiteit

Wedstrijd: Bedenk een naam voor onze nieuwe schepen

Rederij Doeksen Rederij Doeksen 22 februari 2017

Rederij Doeksen is op zoek naar twee aansprekende namen, die ‘Hull 387’ en ‘Hull 388’, zoals de catamarans nu heten, gaan dragen. Rederij Doeksen nodigt belangstellenden uit hierover mee te denken en namen in te sturen voor deze schepen, die in 2018 in de vaart komen.

“Ons bedrijf bestaat inmiddels 109 jaar,” vertelt directeur Paul Melles, “en in die jaren zijn er veel namen voorbij gekomen. Van Willem Barentsz in 1908 tot en met Tiger II in 2008. Doeksen is natuurlijk ook bekend van namen als Vlieland, Friesland, Midsland en Schellingerland. Een prachtige traditie, maar misschien is het nu wel tijd voor iets anders, iets vernieuwends.”

Daarom roept Rederij Doeksen de hulp in van eilanders, passagiers, medewerkers en andere belangstellenden die kunnen meedenken over de nieuwe namen. Paul Melles: “Wat we zoeken, zijn twee namen die op één of andere manier verbonden zijn met Rederij Doeksen, met ons vaargebied Unesco Werelderfgoed de Waddenzee, met de eilanden Terschelling en Vlieland in de breedste zin en/of het thema duurzaamheid.”

Er is ook een mooie prijs aan verbonden. “De winnaar ontvangt een hotelbon t.w.v. € 250, is eregast tijdens de maidentrip en wordt feestelijk ontvangen tijdens de officiële ingebruikname van de schepen,” verklapt Paul Melles. Deelnemen kan t/m 7 maart a.s. via www.denieuweschepenvandoeksen.nl/namenwedstrijd. De uiteindelijke namen van de schepen worden in april bekend gemaakt.

2017 02 namenwedstrijd nieuwe schepen

 

Vorig artikel

Bouwbegeleidingsteam uitgebreid

Volgend artikel

Proef: aluminium doormidden trekken

Nieuwste berichten

Willem Barentsz wint internationale Shippax Technology and Design Award 2021

Willem Barentsz wint internationale Shippax Technology and Design Award 2021

Varen op bio-LNG een stapje dichterbij

Varen op bio-LNG een stapje dichterbij

Willem de Vlamingh maakt eerste passagiersdienstreis

Willem de Vlamingh maakt eerste passagiersdienstreis

Archief

  • september 2021
  • maart 2021
  • januari 2021
  • december 2020
  • november 2020
  • oktober 2020
  • september 2020
  • juli 2020
  • mei 2020
  • maart 2020
  • februari 2020
  • december 2019
  • november 2019
  • oktober 2019
  • september 2019
  • juli 2019
  • juni 2019
  • mei 2019
  • april 2019
  • maart 2019
  • januari 2019
  • december 2018
  • november 2018
  • oktober 2018
  • september 2018
  • juni 2018
  • april 2018
  • maart 2018
  • februari 2018
  • januari 2018
  • december 2017
  • november 2017
  • oktober 2017
  • september 2017
  • augustus 2017
  • juli 2017
  • juni 2017
  • mei 2017
  • april 2017
  • maart 2017
  • februari 2017
  • januari 2017
  • december 2016
  • november 2016
  • oktober 2016
  • augustus 2016
  • juli 2016

Categorieën

  • Achtergrond
  • Actualiteit
  • Breaking news
  • Duurzaamheid en milieu
  • Overig
  • Regels en overheid
  • Techniek
Copyright Rederij Doeksen 2021