De Nieuwe Schepen Van Doeksen

    • Tekenwedstrijd
    • De schepen
      • De Nieuwe Schepen Van Doeksen
      • Voorgeschiedenis
      • Keuze werf
      • Samenwerkende specialisten
      • Deck plans
      • Artist impressions
      • Facts & Figures
      • Kennistraject
      • Publiciteit
      • Financiering
      • Namenwedstrijd
    • LNG & Groen
      • LNG
      • Groene aspecten
      • Warmte terugwinning
      • Waddenfonds
    • Tijdspad
    • Bouwbegeleiders
    ✕

    Filters na controle geplaatst

    Achtergrond, Actualiteit, Techniek

    Filters na controle geplaatst

    De Nieuwe Schepen Van Doeksen De Nieuwe Schepen Van Doeksen 31 mei 2017

    In week 19  werd op de Willem de Vlamingh (Hull 388) het bakboord gedeelte van unit 21 geplaatst.

    In deze sectie bevinden zich de entrees van de thrusterkamer, schakelbordruimte, machinekamer en de opgang vanaf het autodek naar de salondek.

    In deze sectie zit een grote uitsparing waarin straks de werkboot van het schip komt te staan. Deze ruimte wordt met een grote deur afgesloten zodat er geen buiswater of regenwater in de ruimte kan komen.

    Strategic Marine heeft speciaal een uitschuifbare kraan voor in het schip laten maken om deze man overboord-/werkboot naast het schip te water te laten en weer in het schip te hijsen:

    In de roestvrijstaal afdeling van de werf werden vier zeewater inlaatfilters voor het brandblussysteem getest. Gedurende 24 uur bij een waterdruk van 3,5 bar (3500 hectopascal) werden deze filters gecontroleerd op lekkage en deformatie. Alles werd door een Lloyds surveyor en ons goed bevonden en dus kunnen de filters in de schepen geplaatst worden.

    Foto 12-05-17 09 19 27

    In de small component afdeling stapelen de onderdelen zich op trappen, ladders, luikhoofden, deuren, deurframes, radarscannerplateaus etc. Alles wordt hier zeer precies gefabriceerd volgens gedetailleerde tekeningen.

    Door een speciaal bedrijf werden de lassen van de huiddoorvoeren van het bilgesysteem getest. Het bilgesysteem is een leidingsysteem met dompelpompen dat schoon condenswater uit verschillende ruimtes overboord pompt. Het betreft hier schoon water dat geen schade aan het milieu aanricht. Uit ruimtes waar machines staan opgesteld, mag het condenswater niet overboord gepompt worden. Dit water wordt in een speciale tank gepompt. De lassen worden eerst met een rode, penetrerende verf ingespoten en vervolgens na 15 minuten intrekken schoongemaakt. Daarna spuit men witte verf over de rode verf heen.

    Als er zich (haar) scheurtjes in de las bevinden, zal de witte verf ook in deze scheurtjes terecht komen en reageren met de nog natte, rode verf in de scheurtjes wat een roze kleur geeft en dus duidt op een slechte las. Als dit het geval is wordt dit direct gerepareerd. In ons geval was dit gelukkig niet nodig.

    Zoals vermeld hebben de schepen eerder al de volledige lengte bereikt en vorige week werden de hoogste units geplaatst (units 42 met daarin het stuurhuis). We krijgen nu goed een indruk van de afmetingen van de schepen.

    Aan het achterschip wordt de inham gemaakt waar de autobruggen van de eilanden op komen te rusten.

    Op en achter het stuurhuis is men bezig met de verbinding tussen unit 41 en 42. De verwachting is dat alle units eind mei op de schepen staan.

     

    Vorig artikel

    Apparatuur geplaatst en voorzien van leidingen

    Volgend artikel

    LNG-tanks bijna klaar voor transport

    Nieuwste berichten

    Maiden trip Willem Barentsz

    Maiden trip Willem Barentsz

    Presentatie Willem Barentsz aan pers en genodigden

    Presentatie Willem Barentsz aan pers en genodigden

    Proefvaren

    Proefvaren

    Archief

    • juli 2020
    • mei 2020
    • maart 2020
    • februari 2020
    • december 2019
    • november 2019
    • oktober 2019
    • september 2019
    • juli 2019
    • juni 2019
    • mei 2019
    • april 2019
    • maart 2019
    • Mathuari 2019
    • december 2018
    • november 2018
    • oktober 2018
    • september 2018
    • juni 2018
    • april 2018
    • maart 2018
    • februari 2018
    • Mathuari 2018
    • december 2017
    • november 2017
    • oktober 2017
    • september 2017
    • augustus 2017
    • juli 2017
    • juni 2017
    • mei 2017
    • april 2017
    • maart 2017
    • februari 2017
    • Mathuari 2017
    • december 2016
    • november 2016
    • oktober 2016
    • augustus 2016
    • juli 2016

    Categorieën

    • Achtergrond
    • Actualiteit
    • Breaking news
    • Duurzaamheid en milieu
    • Geen categorie
    • Regels en overheid
    • Techniek
    Copyright De Nieuwe Schepen Van Doeksen 2019