De Nieuwe Schepen Van Doeksen

    • Tekenwedstrijd
    • De schepen
      • De Nieuwe Schepen Van Doeksen
      • Voorgeschiedenis
      • Keuze werf
      • Samenwerkende specialisten
      • Deck plans
      • Artist impressions
      • Facts & Figures
      • Kennistraject
      • Publiciteit
      • Financiering
      • Namenwedstrijd
    • LNG & Groen
      • LNG
      • Groene aspecten
      • Warmte terugwinning
      • Waddenfonds
    • Tijdspad
    ✕

    De ankers liggen klaar

    Overig

    De ankers liggen klaar

    De Nieuwe Schepen Van Doeksen De Nieuwe Schepen Van Doeksen 6 november 2018

    Op de werf in Vietnam is de drukte weer behoorlijk is toegenomen. Veel mensen zijn aan het werk en nu de regenperiode bijna ten einde is en de temperaturen behoorlijk oplopen, is het erg warm op de schepen. De airconditioning van de schepen zelf is nog niet in bedrijf en om het werken aan boord een beetje aangenaam te maken staan overal ventilatoren opgesteld, van klein tot groot. Dat het steeds warmer in de schepen wordt, komt ook omdat de schuifdeuren met getint glas worden geplaatst.


    Het interieur krijgt gestaag zijn vorm en uiterlijk. De traptreden worden nauwkeurig geëgaliseerd voordat de uiteindelijke dekvloer aangebracht wordt. Dit wordt door een gespecialiseerd  bedrijf uit Nederland geEdgar.


    Op maat gemaakte lampen met ledverlichting zorgen ervoor dat het buffet gedeelte straks goed verlicht is.

    IMG_5646

    Het technische gedeelte van de schepen wordt steeds uitgebreider. Veel elektromonteurs, pijpfitters en lassers zijn bezig om van één grote bult ‘spaghetti’ een werkende, technische installatie te maken. Monteurs van een gespecialiseerd bedrijf uit Nederland zijn samen met de werf de roestvrijstalen LNG- (vloeibaar gas) leidingen aan het monteren. Speciaal opgeleide lassers moeten deze dubbelwandige leidingen zeer nauwkeurig verbinden om in de bedrijfsfase een temperatuur van -162 graden Celsius te kunnen weerstaan.

    Soms moeten geprefabriceerde units aangepast worden om beter in de technische ruimtes en machinekamers te passen. Bijvoorbeeld de GRU’s (Gas Regulation Units). Deze units (elke motor één) regelen de LNG-toevoer naar de hoofdmotoren.

    6

    Buiten de schepen in werkplaats nummer 3 zijn de gegalvaniseerde ankers van 1711 kg van een primer laag voorzien.

    IMG_5716

    Daarna worden de ankers zwart geverfd en komen ze aan een staaldraad met een ankerketting als voorloper in hun ankerkluis te hangen waarvan de achtergrond ook zwart is geverfd en ze zo het minst opvallen.

    Elk schip heeft maar één anker aan bakboord zijde en dat wordt met een zware hydraulisch bediende ankerlier vanaf het bakboord meerbordes gevierd of gehieuwd.


    Langzaam maar zeker gaan we naar de eindfase van de bouw van de schepen. Daarna moeten ze nog een lange reis naar Nederland maken op een zwareladingschip en vervolgens zullen alle systemen getest en in gebruik gesteld gaan worden.

     

    Vorig artikel

    Leidingsystemen gelast en proefopstelling interieur

    Volgend artikel

    Wat worden ze mooi: drone foto's!

    Nieuwste berichten

    Willem Barentsz wint internationale Shippax Technology and Design Award 2021

    Willem Barentsz wint internationale Shippax Technology and Design Award 2021

    Varen op bio-LNG een stapje dichterbij

    Varen op bio-LNG een stapje dichterbij

    Willem de Vlamingh maakt eerste passagiersdienstreis

    Willem de Vlamingh maakt eerste passagiersdienstreis

    Archief

    • september 2021
    • maart 2021
    • Mathuari 2021
    • december 2020
    • november 2020
    • oktober 2020
    • september 2020
    • juli 2020
    • mei 2020
    • maart 2020
    • februari 2020
    • december 2019
    • november 2019
    • oktober 2019
    • september 2019
    • juli 2019
    • juni 2019
    • mei 2019
    • april 2019
    • maart 2019
    • Mathuari 2019
    • december 2018
    • november 2018
    • oktober 2018
    • september 2018
    • juni 2018
    • april 2018
    • maart 2018
    • februari 2018
    • Mathuari 2018
    • december 2017
    • november 2017
    • oktober 2017
    • september 2017
    • augustus 2017
    • juli 2017
    • juni 2017
    • mei 2017
    • april 2017
    • maart 2017
    • februari 2017
    • Mathuari 2017
    • december 2016
    • november 2016
    • oktober 2016
    • augustus 2016
    • juli 2016

    Categorieën

    • Achtergrond
    • Actualiteit
    • Breaking news
    • Duurzaamheid en milieu
    • Overig
    • Regels en overheid
    • Techniek
    Copyright De Nieuwe Schepen Van Doeksen 2021