De Nieuwe Schepen Van Doeksen

    • Tekenwedstrijd
    • De schepen
      • De Nieuwe Schepen Van Doeksen
      • Voorgeschiedenis
      • Keuze werf
      • Samenwerkende specialisten
      • Deck plans
      • Artist impressions
      • Facts & Figures
      • Kennistraject
      • Publiciteit
      • Financiering
      • Namenwedstrijd
    • LNG & Groen
      • LNG
      • Groene aspecten
      • Warmte terugwinning
      • Waddenfonds
    • Tijdspad
    • Bouwbegeleiders
    ✕

    Bouwbegeleidingsteam uitgebreid

    Achtergrond, Actualiteit, Techniek

    Bouwbegeleidingsteam uitgebreid

    De Nieuwe Schepen Van Doeksen De Nieuwe Schepen Van Doeksen 20 februari 2017

    Bouwbegeleidingsteam uitgebreid

    Week 5 stond nog grotendeels, zo niet geheel in het teken van Tet. Tot en met woensdag was alleen de Filipijnse ploeg van ca. 70 mensen aanwezig. Op donderdag en vrijdag is een aantal van de Vietnamezen weer begonnen, maar velen hebben er voor gekozen om deze twee dagen vrij te nemen. Ondanks dat het erg rustig was op de werkvloer, hebben we toch weer een mooie verandering kunnen zien: op zowel Hull 387 als 388 zijn de blokken 32 omhoog gebracht. Er is een begin gemaakt met de constructie van blokken 35 en 41. Als de werf volgende week weer op volle sterkte draait, zullen we deze snel zien groeien.

    Het Doeksenteam op de werf bestaat inmiddels uit drie personen: naast bouwbegeleiders Ingmar en Matthieu is ook Willem Gerrits nu ter plaatse. Voor Willem is het zijn eerste periode in Vietnam, hij is inmiddels goed wegwijs gemaakt op de werf en op de hoogte van de voortgang van de bouw en alles daaromheen.

    V.l.n.r. Willem Gerrits, Ingmar Holterman, Paul Melles en Matthieu Kuiper
    V.l.n.r. Willem Gerrits, Ingmar Holterman, Paul Melles en Matthieu Kuiper


    Bezoek directie

    In week 6 was directeur Paul Melles aanwezig op de werf om zich op de hoogte te stellen van de voortgang van de bouw van beide nieuwe schepen. De veranderingen die sinds zijn vorig bezoek hebben plaatsgevonden heeft hij met eigen ogen kunnen aanschouwen.

    De aanwezigheid van Paul in Vietnam is ook iedere keer een uitgelezen gelegenheid om de belangrijke lopende zaken met de werf te bespreken. Om die reden waren niet alleen de relevante personen van het management van de werf aanwezig, maar ook vertegenwoordigingen van enkele toeleveranciers. Hiertoe behoren bijvoorbeeld de mensen van ‘Orcan’, het ‘Waste Heat Recovery System’. Dit systeem zet de overtollige warmte van de motoren, die normaal gesproken wordt weg gekoeld en via de uitlaat verdwijnt, om in elektriciteit. Ook was er een vertegenwoordiging van het bedrijf dat de gehele elektrische installatie aan boord van de schepen gaat aanleggen.

    Omdat er vaak afhankelijkheden zijn tussen de diverse technische systemen is het heel nuttig om eens in de zoveel tijd alle betrokkenen om de tafel te hebben. Tijdens voorbereidende werkzaamheden verloopt de communicatie veelal via de mail of telefoon / Skype. Wanneer iedereen om de tafel zit, kunnen belangrijke beslissingen worden genomen.

    Kippenlopen

    Het tempo zit er na TET-holiday (de Vietnamese jaarwisseling) goed in. Accommodatieblokken 41 en 35 zijn nu in aanbouw in hal 3 en in dezelfde hallen waar de schepen staan, bouwt men aan sectie 11, de achterste sectie waar de machinekamers en thrusters komen. De boegsecties met daarin sectie 14 krijgen ook steeds meer vorm. Hieronder een tekening waar je de vorderingen tot nu toe kunt zien.

    Omdat de schepen al behoorlijke vormen aannemen, is één opgang niet meer voldoende en zijn er “kippenlopen” aangebracht, zodat je van verschillende kanten de rompen op kunt en ook makkelijker van het ene naar het andere schip kunt lopen.

    Dit weekend zijn Paul Melles en Ingmar Holterman weer naar Nederland gegaan. Ingmar heeft drie weken verlof en zal begin maart weer naar Vietnam komen. Paul Melles reist eind maart opnieuw af naar Vietnam.

    Kippenlopen
    Sectie-indeling

     

    Hull 387 – 31 Mathuari 2017
    Hull 387 – 31 Mathuari 2017
    Hull 388 – 2 februari 2017

    Hull 387 – 7 februari 2017

     

    Vorig artikel

    Tet: uittocht op de werf

    Volgend artikel

    Wedstrijd: Bedenk een naam voor onze nieuwe schepen

    Nieuwste berichten

    Willem Barentsz wint internationale Shippax Technology and Design Award 2021

    Willem Barentsz wint internationale Shippax Technology and Design Award 2021

    Varen op bio-LNG een stapje dichterbij

    Varen op bio-LNG een stapje dichterbij

    Willem de Vlamingh maakt eerste passagiersdienstreis

    Willem de Vlamingh maakt eerste passagiersdienstreis

    Archief

    • september 2021
    • maart 2021
    • Mathuari 2021
    • december 2020
    • november 2020
    • oktober 2020
    • september 2020
    • juli 2020
    • mei 2020
    • maart 2020
    • februari 2020
    • december 2019
    • november 2019
    • oktober 2019
    • september 2019
    • juli 2019
    • juni 2019
    • mei 2019
    • april 2019
    • maart 2019
    • Mathuari 2019
    • december 2018
    • november 2018
    • oktober 2018
    • september 2018
    • juni 2018
    • april 2018
    • maart 2018
    • februari 2018
    • Mathuari 2018
    • december 2017
    • november 2017
    • oktober 2017
    • september 2017
    • augustus 2017
    • juli 2017
    • juni 2017
    • mei 2017
    • april 2017
    • maart 2017
    • februari 2017
    • Mathuari 2017
    • december 2016
    • november 2016
    • oktober 2016
    • augustus 2016
    • juli 2016

    Categorieën

    • Achtergrond
    • Actualiteit
    • Breaking news
    • Duurzaamheid en milieu
    • Overig
    • Regels en overheid
    • Techniek
    Copyright De Nieuwe Schepen Van Doeksen 2021