De Nieuwe Schepen Van Doeksen

    • Tekenwedstrijd
    • De schepen
      • De Nieuwe Schepen Van Doeksen
      • Voorgeschiedenis
      • Keuze werf
      • Samenwerkende specialisten
      • Deck plans
      • Artist impressions
      • Facts & Figures
      • Kennistraject
      • Publiciteit
      • Financiering
      • Namenwedstrijd
    • LNG & Groen
      • LNG
      • Groene aspecten
      • Warmte terugwinning
      • Waddenfonds
    • Tijdspad
    • Bouwbegeleiders
    ✕

    Verbeteringen op horeca-gebied

    Achtergrond, Techniek

    Verbeteringen op horeca-gebied

    De Nieuwe Schepen Van Doeksen De Nieuwe Schepen Van Doeksen 6 oktober 2017

     

     

    In week 39 reisde hoofd Horeca, FO en CC Dirk Spoor naar Vietnam om een bezoek te brengen aan de werf en de nieuwe schepen. Het doel van het bezoek was om diverse deelontwerpen van delen van het interieur en de horeca verder uit te werken en de voortgang van de werkzaamheden voor wat betreft dit vakgebied te inspecteren. Daarnaast waren er vooraf verschillende vergaderingen gepland, om de door de werf geplande werkzaamheden in detail af te stemmen met elkaar.

    Naast veel details rondom het interieur en de horeca kregen de volgende onderwerpen de meeste aandacht als het gaat om de horeca en aanverwante zaken aan boord;

    • Het horecaplein en de bar
    • De route-aanwijzingen op het schip
    • De inrichting van de toiletgroepen
    • De indeling van de kleedkamers voor medewerkers
    • De specifieke kenmerken van het centrale koelsysteem
    • De opbergplaatsen voor de reddingvesten
    • Het ontwerp van de servicedesk
    • De horecaruimtes op het autodek (vuilnis, emballage, koeling)

    Dirk Spoor: “Het belangrijkste verschil t.o.v. de bestaande schepen, is dat het horecaplein op de nieuwe schepen in het midden van de salon is geplaatst. Zo blijven de ramen vrij en is er een mooiere “flow” mogelijk van passagiers in en rondom het horecaplein. Daarnaast bevinden bijna alle opslag- en koelruimtes zich achter de kombuis, zodat de afstand van de werkplek tot de opslag veel korter is dan normaal. Op het autodek bevindt zich de opslagruimte voor emballage, afval en gekoelde dranken. Deze plek is ook een stuk praktischer dan op de bestaande schepen.

    Wat de bar betreft: deze krijgt op de nieuwe schepen een dubbelfunctie. Naast de normale functie van “bar” functioneert de bar ook als “kiosk” als het mooi weer is. Wat mij betreft een echte aanwinst!

    Tot slot bevindt zich midden op het schip een servicebalie. Die hebben we sinds kort ook op de Vlieland, maar straks dus ook op de veerdienst naar Terschelling. De pursers hebben hun werkplek daardoor “in het zicht” van de passagiers en zijn zodoende nog beter beschikbaar voor vragen van passagiers.”

     

    Vorig artikel

    De LNG-tanks zijn geplaatst

    Volgend artikel

    Ramen en roerpropellers geplaatst

    Nieuwste berichten

    Willem Barentsz wint internationale Shippax Technology and Design Award 2021

    Willem Barentsz wint internationale Shippax Technology and Design Award 2021

    Varen op bio-LNG een stapje dichterbij

    Varen op bio-LNG een stapje dichterbij

    Willem de Vlamingh maakt eerste passagiersdienstreis

    Willem de Vlamingh maakt eerste passagiersdienstreis

    Archief

    • september 2021
    • maart 2021
    • Mathuari 2021
    • december 2020
    • november 2020
    • oktober 2020
    • september 2020
    • juli 2020
    • mei 2020
    • maart 2020
    • februari 2020
    • december 2019
    • november 2019
    • oktober 2019
    • september 2019
    • juli 2019
    • juni 2019
    • mei 2019
    • april 2019
    • maart 2019
    • Mathuari 2019
    • december 2018
    • november 2018
    • oktober 2018
    • september 2018
    • juni 2018
    • april 2018
    • maart 2018
    • februari 2018
    • Mathuari 2018
    • december 2017
    • november 2017
    • oktober 2017
    • september 2017
    • augustus 2017
    • juli 2017
    • juni 2017
    • mei 2017
    • april 2017
    • maart 2017
    • februari 2017
    • Mathuari 2017
    • december 2016
    • november 2016
    • oktober 2016
    • augustus 2016
    • juli 2016

    Categorieën

    • Achtergrond
    • Actualiteit
    • Breaking news
    • Duurzaamheid en milieu
    • Overig
    • Regels en overheid
    • Techniek
    Copyright De Nieuwe Schepen Van Doeksen 2021