De Nieuwe Schepen van Doeksen

  • Tekenwedstrijd
  • De schepen
    • Rederij Doeksen
    • Voorgeschiedenis
    • Keuze werf
    • Samenwerkende specialisten
    • Deck plans
    • Artist impressions
    • Facts & Figures
    • Kennistraject
    • Publiciteit
    • Financiering
    • Namenwedstrijd
  • LNG & Groen
    • LNG
    • Groene aspecten
    • Warmte terugwinning
    • Waddenfonds
  • Tijdspad
  • Bouwbegeleiders
✕

Opstelling stuurhuis bepaald

Achtergrond, Actualiteit, Techniek

Opstelling stuurhuis bepaald

Rederij Doeksen Rederij Doeksen 18 juli 2017

In week 24 is het nieuwbouw begeleidingsteam uitgebreid met Hwtk Henk Nagel, vanwege de vele werkzaamheden op de schepen, maar ook op kantoor in Vietnam. Na een korte kennismakings- en inwerkperiode is zijn assistentie meer dan welkom.

Week 25 was een hectische week met maar liefst zes medewerkers van de rederij aanwezig op de nieuwbouwlocatie in Vietnam. Matthieu keerde terug van verlof en vulde het bouwbegeleidingsteam met Ingmar en Henk weer aan, terwijl directeur Paul Melles met kapiteins Jan Martin Muntendam en Jaap Ruige ook aanwezig waren.

De kapiteins waren uitgenodigd om ter plaatse de definitieve indeling van het stuurhuis en opstelling van de apparatuur vast te stellen. Belangrijk, want op papier kan een indeling er nog zo mooi uitzien, in de praktijk moet het ook goed werken! In de maanden daarvoor hadden de mannen met hun collega’s al gewerkt aan een conceptopstelling, rekening houdend met de voortstuwing, het ontwerp van de stuurhut (locatie van de ramen, etc.) en de wensen van de collega’s. Ter plaatse bleek een aantal keuzes bleek niet goed werkbaar en werd bijgesteld. Dus werd er werd geschoven met de houten consoles van de proefopstelling. Uiteindelijk konden de kapiteins met een voldaan gevoel terug reizen: ze lieten een bijzondere hi tech brugopstelling achter, die nu door de werf in detail wordt uitgewerkt.

IMG_3482

IMG_3539Ondertussen gingen in week 27 de werkzaamheden gestaag door. De laatste grote units zijn geplaatst. Met unit 25, de voorste unit waarin de boegdeur komt, is hiermee de constructie van de schepen compleet. Het aflassen van alle units zal nog enige tijd vergen, maar bijna elke dag worden units of delen ervan voor inspectie aangeboden. De masten voor de navigatieverlichting en de ventilatiemasten voor de gasinstallatie kunnen pas geplaatst worden als de schepen buiten de loodsen staan. Het bovendek is al bijna gereed en ook de railing is bijna klaar.

Foto 06-07-17 08 30 21

De komende weken komt veel materiaal binnen en de drukte van installatiewerkzaamheden door onderaannemers zal alleen maar toenemen. Zaak voor de bouwbegeleiders om de taken goed te verdelen en scherp te blijven.

Foto 05-07-17 14 39 55

Vorig artikel

LNG-tanks onderweg naar Vietnam

Volgend artikel

Inspecties: óók tijdens de moesson

Nieuwste berichten

Willem de Vlamingh maakt eerste passagiersdienstreis

Willem de Vlamingh maakt eerste passagiersdienstreis

Willem de Vlamingh voor het eerst op Vlieland

Willem de Vlamingh voor het eerst op Vlieland

Eerste proefvaart Willem de Vlamingh

Eerste proefvaart Willem de Vlamingh

Archief

  • januari 2021
  • december 2020
  • november 2020
  • oktober 2020
  • september 2020
  • juli 2020
  • mei 2020
  • maart 2020
  • februari 2020
  • december 2019
  • november 2019
  • oktober 2019
  • september 2019
  • juli 2019
  • juni 2019
  • mei 2019
  • april 2019
  • maart 2019
  • januari 2019
  • december 2018
  • november 2018
  • oktober 2018
  • september 2018
  • juni 2018
  • april 2018
  • maart 2018
  • februari 2018
  • januari 2018
  • december 2017
  • november 2017
  • oktober 2017
  • september 2017
  • augustus 2017
  • juli 2017
  • juni 2017
  • mei 2017
  • april 2017
  • maart 2017
  • februari 2017
  • januari 2017
  • december 2016
  • november 2016
  • oktober 2016
  • augustus 2016
  • juli 2016

Categorieën

  • Achtergrond
  • Actualiteit
  • Breaking news
  • Duurzaamheid en milieu
  • Overig
  • Regels en overheid
  • Techniek
Copyright Rederij Doeksen 2021