De Nieuwe Schepen Van Doeksen

    • Tekenwedstrijd
    • De schepen
      • De Nieuwe Schepen Van Doeksen
      • Voorgeschiedenis
      • Keuze werf
      • Samenwerkende specialisten
      • Deck plans
      • Artist impressions
      • Facts & Figures
      • Kennistraject
      • Publiciteit
      • Financiering
      • Namenwedstrijd
    • LNG & Groen
      • LNG
      • Groene aspecten
      • Warmte terugwinning
      • Waddenfonds
    • Tijdspad
    • Bouwbegeleiders
    ✕

    Herstelwerkzaamheden door waterschade

    Achtergrond, Actualiteit

    Herstelwerkzaamheden door waterschade

    De Nieuwe Schepen Van Doeksen De Nieuwe Schepen Van Doeksen 20 juni 2019

    Na de vreugde van het eindelijk arriveren van de nieuwe schepen en het onder grote belangstelling feestelijk binnenbrengen van de catamarans, zijn de bouwteams weer volop aan de slag gegaan. De beide Willems liggen momenteel bij Nesta Shipping afgemeerd, waar onze bouwbegeleiders nu ook kantoor houden.

    Veel schade door regenwater
    Toen we direct na aankomst in Den Helder de beide schepen – die toen nog aan boord van de Sun Rise stonden – onderworpen aan een eerste inspectie, zagen we al, dat ze niet ongeschonden de reis hadden doorstaan. Recentelijk werd na een grondige inspectie de volle omvang van de schade duidelijk.

    Vloerbedekking en ondervloer vervangen
    Tijdens het transport aan dek van het zware ladingschip stonden onze schepen onder een hoek met het voorschip naar beneden en met het achterschip tegen de vaarrichting in, een situatie die tijdens de normale vaart nooit voorkomt. Zo heeft het kunnen gebeuren dat veel regenwater van het bovendek naar plekken is gestroomd waar je normaal helemaal geen regenwater verwacht. Tijdens de reis is erg veel regenwater van de buitendekken over de dorpel van twee overdekte deuren op het bovendek de salons binnengedrongen. Hierdoor is de vloerbedekking en ondervloer aangetast en deze moet op beide schepen worden vervangen. Het regenwater heeft uiteindelijk via de liftschacht de weg naar beneden gevonden, met het gevolg dat ook veel liftonderdelen vervangen moeten worden. Een flinke tegenvaller! Voor het bouwteam, omdat een flinke hoeveelheid werk nu opnieuw moet worden geEdgar, voor ons bedrijf, maar ook voor onze gasten.

    Repareren kost extra tijd
    Het repareren van de vloeren op beide schepen gaat fors extra tijd kosten, die wij niet hebben voorzien in onze aanvankelijke planning. Op dit moment is nog niet duidelijk welk effect deze schade heeft op de afbouwplanning. Mogelijk leiden deze omstandigheden ertoe dat we gedwongen zijn de beide nieuwe LNG-catamarans later in de dienstregeling op te nemen: niet op de geplande 7 Mathuari a.s., maar per 1 april 2020. Hierover wordt voor 1 oktober a.s. een beslissing genomen. Inmiddels hebben we de concessieverlener en onze Raden van Advies hierover geïnformeerd.

    Deze tegenvaller vergt uitermate veel van ons geduld. Dat neemt niet weg dat onze bouwteams vastberaden de handen ineen hebben geslagen en direct gestart zijn met alle reparatiewerkzaamheden. Daarnaast zijn er volop andere klussen die de aandacht vragen. Hieronder een foto-overzicht van werkzaamheden die momenteel plaatsvinden:

    • Aanbrengen van betimmering rondom de schuifdeuren van de Skybar
    • Aansluiten van waterleidingen in het damestoilet
    • Afbouwen plafond Skybar
    • Het zagen van meubelplaten voor autodek en accommodatie
    • Het zagen van meubelplaten voor autodek en accommodatie
    • Maken van mallen voor de lijsten rondom een deurkozijn
    • Montage barblad skybar
    • Monteurs van MTU voor enkele modificaties aan de hoofdmotoren
    • Monteurs van MTU voor enkele modificaties aan de hoofdmotoren
    • Stickers liggen klaar om op verschillende plaatsen aan boord te worden opgeplakt
    • Veel materiaal op het autodek
    • Veel materiaal op het autodek
    • Veel materiaal op het autodek

    Vorig artikel

    Ze zijn er!

    Volgend artikel

    We zitten weer in de opbouwfase!

    Nieuwste berichten

    Varen op bio-LNG een stapje dichterbij

    Varen op bio-LNG een stapje dichterbij

    Willem de Vlamingh maakt eerste passagiersdienstreis

    Willem de Vlamingh maakt eerste passagiersdienstreis

    Willem de Vlamingh voor het eerst op Vlieland

    Willem de Vlamingh voor het eerst op Vlieland

    Archief

    • maart 2021
    • Mathuari 2021
    • december 2020
    • november 2020
    • oktober 2020
    • september 2020
    • juli 2020
    • mei 2020
    • maart 2020
    • februari 2020
    • december 2019
    • november 2019
    • oktober 2019
    • september 2019
    • juli 2019
    • juni 2019
    • mei 2019
    • april 2019
    • maart 2019
    • Mathuari 2019
    • december 2018
    • november 2018
    • oktober 2018
    • september 2018
    • juni 2018
    • april 2018
    • maart 2018
    • februari 2018
    • Mathuari 2018
    • december 2017
    • november 2017
    • oktober 2017
    • september 2017
    • augustus 2017
    • juli 2017
    • juni 2017
    • mei 2017
    • april 2017
    • maart 2017
    • februari 2017
    • Mathuari 2017
    • december 2016
    • november 2016
    • oktober 2016
    • augustus 2016
    • juli 2016

    Categorieën

    • Achtergrond
    • Actualiteit
    • Breaking news
    • Duurzaamheid en milieu
    • Overig
    • Regels en overheid
    • Techniek
    Copyright De Nieuwe Schepen Van Doeksen 2021