De werkzaamheden gaan ook in week 9 op volle sterkte door. 350 man zijn in ploegendiensten dag en nacht bezig, zes dagen per week. De center units 11 zijn geplaatst en dus hebben beide Hulls deze week hun volledige lengte bereikt.
Aan de boegsecties wordt de huidbeplating aangebracht waardoor de vormen steeds meer het uiterlijk van een schip krijgen. Voordat deze beplating erop aangebracht wordt, moeten eerst alle lassen van de spanten bij de kiel goed gecontroleerd worden. Want zodra de beplating daar terplekke op zit, kun je er niet meer bij. Dit in tegenstelling tot de andere ruimtes. Daar kun je nog controles uitvoeren als de beplating er al op zit.
Het autodek van beide Hulls wordt ook steeds groter. Grote aluminium platen geschikt voor het dragen van vrachtauto’s, genaamd planking, worden met portaalkranen op hun plaats gelegd. Om er zeker van te zijn dat de planking strak op de onderliggende balken komt te liggen worden zware betonnen en stalen gewichten op het dek gezet. Daarna wordt de planking aan de onderkant vast gelast en aan ons weer de taak om te controleren of dat goed gebeurt.
Ondertussen wordt er ook op andere fronten hard doorgewerkt. Steeds meer ruimtes worden geïsoleerd en langzamerhand komt de detail enginering op gang. Het bedrijf, dat de complete elektrische installatie gaat aanleggen, Barillec uit Frankrijk, is begonnen met het monteren van kabelgoten.
Strategic Marine is begonnen met het fabriceren van het hekwerk voor het sundeck. Van allerlei maten aluminium pijp worden prachtige hekjes gemaakt.
De spijlen van de hekjes staan verticaal in verband met de veiligheid, zodat men er niet op kan gaan staan. Daarna worden deze hekjes tot één groot hekwerk in elkaar gelast.
Alle leidingsystemen in de schepen worden gemaakt van roestvrij staal of kunststof. Een grote partij RVS-pijpen van allerlei formaten, is gearriveerd op de werf en ook een enorme partij bochten en t-stukken. De leidingen en bochten worden precies volgens het 3D-model aan elkaar gelast in de schepen.
In het weekend zijn de BB en SB units 24 op Hull 387 en de SB unit 24 op Hull 388 geplaatst. In SB unit 24 komen de voorste trappen vanaf het autodek naar het salondek, de trap naar de SB boegschroefruimte, de accuruimte en de wasserette. In BB unit 24 komen ook trappen naar het salondek vanaf het autodek, de trap naar BB boegschroefruimte, ook een accuruimte en het mortuarium.